loading...
حقیقت صراط
تصویر مذهبی






آخرین ارسال های انجمن
narges solimani بازدید : 58 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)
 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏
إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ (۱)
وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ (۲)
لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ (۳)
تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ فِیها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ (۴)
سَلامٌ هِیَ حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ (۵)

ایران مطلب : با توجه به آیات سوره قدر می‌توان به فضیلت‌های شب قدر پی برد:

۱. قرآن در آن نازل شده است.
۲. عبادت و احیای آن معادل بیش از هزار ماه است.
۳. خیرات و برکات الهی در آن شب نازل می‏شود.
۴. رحمت خاص خدا شامل حال بندگان می‏گردد.
۵. فرشتگان و روح در آن شب نازل می‏گردند.


narges solimani بازدید : 69 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

ایران مطلب :شب های قدر فرصتی است برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست. شب قدر، فرصتی است برای پاک کردن ظاهر و باطن از هر آلودگی. شب قدر شب زاری و سبک شدن روح از بار گناهان ورهایی از دوزخ است. فرصتی دوباره برای اظهار شرمساری و پشیمانی از گذشته ها است. مبادا این فرصت را از دست دهیم و در این شب روحانی، از امور معنوی غافل شویم. مبادا شب قدر بگذرد و ما همچنان غرق در ناپاکی ها باقی بمانیم و خود را از عمق منجلاب به معراج پاکی و وارستگی نرسانیم. مبادا شبِ نماز و تلاوت بگذرد و ما از برکات این لحظه های شکوهمند و شیرین بی بهره بمانیم.


narges solimani بازدید : 83 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

ایران مطلب : یادش بخیر آن روزها که بیشتر آموخته هامان تجربه‌ی پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها بود. یادش بخیر آن شب‌ها که همه فانوس در دست می‌گرفتند و برای شب زنده داری به مساجد محل می‌رفتند. یادش بخیر آن روزها که مادر بزرگ‌ها بهترین معلم دختران بودند و پدر بزرگ‌ها پشتوانه‌ی پسران. یادش بخیر آن شب‌ها که از قدر و منزلت می‌گفتند؛ اگر ناخواسته خطایی می‌کردیم چشم انتظار شبی می‌نشستیم که می‌دانستیم در لحظه‌هایش هیچ دستی از درگاه حق نا امید بر نمی‌گردد.


narges solimani بازدید : 65 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

ایران مطلب :ماه رمضان ماه خداى عزوجل مى باشد و آن ماهى است كه خداوند كارهاى نیک را در آن، دو چندان می كند و بدی‌ها را در آن محو می سازد.


ماه بركت، و ماه انابة و بازگشت، و ماه توبه و ماه آمرزش و ماه آزادى از آتش دوزخ، و كامیاب شدن به بهشت است.


narges solimani بازدید : 77 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

ایران مطلب : از جمله وظایف مهم در این شب‎ها، تجدید عهد با ولی امر، حضرت بقیّة‎الله ‎(عجّل الله تعالی فرجه )و خواندن دعای معروف «اَللهم کُن لِوَلِیِّکَ...» می‎باشد؛ زیرا شب قدر به آن حضرت تعلّق خاص دارد .


narges solimani بازدید : 74 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

ایران مطلب : شما به ضیافت خدا دعوت شده اید؛ وقتی شما به ضیافتی دعوت می شوید خود را برای حضور در آنجا مهیا می کنید. برای حضور در ضیافت خدا، اول باید خود را پاکیزه کنیم. سپس باید بار خود را سبک کنیم تا برای مهمانی خدا آماده شویم. پاکیزگی با گناه نکردن حاصل می شود و سبک‏باری با توبه.


narges solimani بازدید : 59 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

ایران مطلب : شما به ضیافت خدا دعوت شده اید؛ وقتی شما به ضیافتی دعوت می شوید خود را برای حضور در آنجا مهیا می کنید. برای حضور در ضیافت خدا، اول باید خود را پاکیزه کنیم. سپس باید بار خود را سبک کنیم تا برای مهمانی خدا آماده شویم. پاکیزگی با گناه نکردن حاصل می شود و سبک‏باری با توبه.


narges solimani بازدید : 78 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

ایران مطلب : قرآن کتابی است برای خواندن، فهمیدن و عمل کردن. کتابی که اگر بارها و بارها خوانده شود باز در لا به لای کلمات آن حرفی نو برای گفتن دارد. قوانین قرآن بسیارند و فهم آن‌ها برای بشر ممکن است، در صورتی که به درستی بخواند و بخواهد که بفهمد. یکی از قوانین عمومی که در قرآن مورد توجه جدی قرار گرفته است "جبران نیکی‌ها" است. قانونی طبیعی که اگر به خوبی مورد توجه واقع گردد سعادت دنیا و آخرت مردمان را به همراه خواهد داشت. این قانون زیبا در آیه 60 سوره الرحمن با بیانی بلیغ و در اوج فصاحت در کوتاه‌ترین عبارت این گونه بیان شده است: «هَلْ جَزاءُ الْإِحْسانِ إِلاَّ الْإِحْسان‏».


narges solimani بازدید : 69 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)
ایران مطلب : پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:«هنگامی که نشانه‌های ظهور تحقق یافت، مهدی علیه السلام از تهامه خارج می شود. او گنج‌هایی دارد نه از طلا و نقره، بلکه از اسب‌های زیبا و مردانی به تعداد جنگجویان اهل بدر، 313 نفر، که خداوند آنان را از شهر های دور دست گرد می آورد.
آنان در راه اطاعت و پیروی از مهدی علیه السلام نهایت تلاش و کوششان را به کار می گیرند. او نوشته ای مهر شده دارد که در آن همه یارانش به نام و به مشخصات ظاهری‌شان معرفی شده است.»

امام صادق علیه السلام نیز فرمود:« یاران حضرت مهدی علیه السلام نسبت به او در نهایت اطاعت و فرمانبرداری هستند.»


narges solimani بازدید : 75 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

ایران مطلب : اموری در این‏جا بیان می‏شود که اگر یکی از آن‏ها در شخصی یافت شود بر ما واجب و لازم است که برای او دعا کنیم، به حکم عقل یا شرع یا فطرت انسانی؛ بلکه از روی سرشت حیوانی. در صورتی که تمام این امور در وجود مقدس امام زمان - عجّل اللَّه فرجه الشریف - جمع است. در ادامه سعی می کنیم به برخی از آن ها اشاره کنیم.


narges solimani بازدید : 55 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

ایران مطلب : پس از پايان يافتن ماه مبارك رمضان ; يعنى در شب عيد فطر, افرادى كه داراى شرايط باشند, بايد زكاتى بپردازند كه مقدار و موارد مصرف آن خواهد آمد. اين زكات به نام زكات فطره خوانده مى شود.




narges solimani بازدید : 73 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

ایران مطلب : ابوبصیر از امام باقر (علیه السلام) و به نقلی از امام صادق (علیه السلام) نقل می کند که فرموده اند: هنگامی که جنازه مومن را در قبر می گذارند، شش صورت زیبا با او وارد قبر می گردند، یکی از آن ها در جانب راست او می ایستد، دیگری در جانب چپ او، سومی روبرویِ صورت او، چهارمی در پشت سر او، پنجمی در کنار پای او می ایستد و یکی از آن ها (ششمی) که از همه زیباتر است، در بالای سرش می ایستد و آن که از همه زیباتر است از پنج صورت دیگر می پرسد: شما کیستید؟


narges solimani بازدید : 71 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

ایران مطلب : برخي روان پزشكان ايراني" شخصيت منزوي" را به عنوان بهترين ترجمه، به جاي"شخصيت"اسكيزوئيد"(Schizoid) پيشنهاد كرده اند، چرا كه مبتلايان به اين اختلال، عمري را در كناره گيري از اجتماع گذرانده اند و در نظر ديگران آدم هايي مردم گريز، منزوي و تنها هستند..


narges solimani بازدید : 60 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

ایران مطلب : مسئله غیبت حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف از زمان پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله و ائمه اطهار علیهم السلام وجود داشته؛ به گونه ای که این حضرات به کرات و در فرصتهای مناسب و مقتضی، اصحاب و یاران خویش را از غیبت حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف آگاه نموده و وقوع این امر را خبر داده اند. چنانچه امیر المومنین علی علیه السلام در این خصوص فرموده اند: «مهدی از مردم غائب و پنهان می گردد, و افراد نادان و جاهل خواهند گفت: که خداوند احتیاجی به آل محمد ندارد"».[1]


narges solimani بازدید : 64 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)
ایران مطلب : توسّل از نظر لغت یعنی اتّخاذ «وسیله» برای نزدیك شدن به چیزی. «وسیله» در لغت به معنای مختلف زیر آمده است:

1 . نزدیك شدن (1)

2 . درجه (2)

3 . چاره جویی برای رسیدن به چیزی با میل و رغبت (3)

4 . هر چیزی كه به وسیله آن، نزدیك شدن به دیگری ممكن باشد. (4)


تعداد صفحات : 7

درباره ما
Profile Pic
حقيقت صراط و صورت انساني بسم اللّه الرّحمن الرّحيم حقيقت صراط و صورت انساني ؛ مسير نبوّت ختميه محمّدي صلّي اللّه عليه و آله و سلّم و ولايت مطلقه علوي عليه السّلام تا ولايت مطلقه بقيه اللّه عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف است. مقدّمه انسان موجودي است که خداوند او را با سعه ي وجودي بالايي آفريده است تا جايي که مي تواند متخلّق به همه ي اسماء و صفات الهيه شود به جز اسماء مستأثره ي حق، که آنها تنها مختصّ به ذات حق متعال مي باشد. خداوندکه خالق همه ي موجودات و عوالم وجودي مي باشد، انسان را به عنوان خليفه و جانشين خود در زمين قرار داده است. اين خليفه که بايد به صفات مستخلف خويش باشد، انسان کامل صاحب عصمت است. هر انساني مي تواند در مراتب نازله ي طوليه بر اساس سعه ي وجودي خود مظهر برخي اسماء و صفات الهيه قرار گيرد و انسان هاي کامل و به عبارتي کُمّل اولياء الله عليهم السّلام کساني هستند که در تمامي صفات و افعال و اسماء الهيه مظهر اتم و اکمل ذات حق متعال مي باشند جز اسماء مستأثره ي حق، و غايت ظهور و اعلي مرتبه ي تجلّي اين مطلب در عوالم وجودي در ذوات مقدّسه ي حضرات چهارده معصوم عليهم السّلام متجلّي مي باشد. عالم مادّه و نشئه ي طبيعت که نازل ترين مرتبه از مراتب عالم وجود است، در سير نزولي به عنوان فرودگاه انسان و در سير صعودي به عنوان عروج گاه انسان تلقّي مي گردد. در اين مسير سير استکمالي از نقص به کمال در نشئه ي طبيعت، انسان هاي کامل به عنوان نفوس مکتفي عهده دار مسؤوليت هدايت و تکامل نفوس مستکفي ساير انسان ها مي باشند. در مراتب نازله و در طول اين کمّل اولياء الله عليهم السّلام نيز ، انسان هايي هستند که با شناخت قدر و ارزش نفس ناطقه ي انساني خود، در مسير صحيح تزکيه و تعليم قرآن و پيغمبر و آل پيغمبر صلّي الله عليه و آله و سلّم قرارگرفته وخود را براساس دستورات اين دو ثقل عزيز و عظيم الهي ساخته و توانستندگوهر ناب نفس ناطقه ي خود را بشناسند و از اين طريق بر اساس قدرت و به مقدار سعه ي وجودي خودشان به شناخت پيغمبر صلّي الله عليه و آله و سلّم و خلفاي معصوم ايشان عليهم السّلام و شناخت حق متعال نائل گردند و در توان خويش به هدايت ساير انسان ها و بلکه هدايت يک اجتماع و بالاتر يک کشور و جامعه بشري گام بردارند. يکي از مصاديق عيني اين افراد، شخصيت وجودي بي بديل عصر حاضر؛ حضرت آيت الله معظّم امام سيد روح الله موسوي خميني رحمه الله و أعلي الله مقامه الشّريف مي باشد. هدف از تقرير و تحرير اين نوشتار اين است که، راقم سطور مي خواهد براساس توان و بضاعت ناچيز خود گوشه اي از شخصيت بي همتا و ممتاز و بعد معنوي و عرفاني، يک انسان الهي و عرشي را تبيين نمايد. والله ولي التّوفيق
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما این سایت از نظر محتوایی تا چه حدی میباشد
    صفحات جداگانه
  • مرجع کد رنگ ها برای زبان HTML
  • « هفته دفاع مقدس »
  • « عید نوروز »
  • « اربعین حسینی »
  • « عید سعید قربان »
  • « عید سعید غدیرخم »
  • « سالروز تخریب بقیع غریب »
  • « عید سعید فطر »
  • « حضرت قاسم علیه السلام »
  • « حضرت معصومه سلام الله علیها »
  • « حضرت ام البنین علیه السلام »
  • « حضرت رقیه سلام الله علیها »
  • « حضرت علی اصغر علیه السلام »
  • « حضرت علی اکبر علیه السلام »
  • « حضرت ابالفضل علیه السلام »
  • « حضرت زینب سلام الله علیها »
  • « حضرت خدیجه سلام الله علیها »
  • « امام هادی علیه السلام »
  • « امام کاظم علیه السلام »
  • « امام سجاد علیه السلام »
  • « حضرت زهرا سلام الله علیها »
  • « امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف »
  • « امام جواد علیه السلام »
  • « امام صادق علیه السلام »
  • « امام حسین علیه السلام »
  • « حضرت علی علیه السلام »
  • « امام حسن عسگری علیه السلام »
  • « امام رضا علیه السلام »
  • « امام باقر علیه السلام »
  • « امام حسن مجتبی علیه السلام »
  • « رسول اکرم صلی الله علیه و آله »
  • گالری عکس
  • سفر مجازي به صحرای عرفات
  • سفر مجازي به بارگاه حضرت عباس(ع)
  • سفر مجازي به غار حرا
  • سفر مجازي به غار ثور
  • سفر مجازي به قبرستان بقيع
  • سفر مجازي به منطقه جنگ بدر
  • سفر مجازي به منطقه احد
  • سفر مجازي به مسجد جمعه
  • سفر مجازي به مسجد شجره (میقات)
  • سفر مجازي به مسجد قبلتین
  • سفر مجازي به خانه خدا
  • سفر مجازي به سرزمین مِنا
  • سفر مجازي به بين الحرمين
  • سفر مجازي به مساجد هفتگانه
  • سفر مجازي به مسجد جن
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 110
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 1,943
  • بازدید کلی : 30,405
  • الله محمد